Saturday, January 24, 2009

suasana pg nie...

Peh...riuh rendah bilik aku nie pg2 nie...org x ramai dlm nie...ada ar dalam 6 org termasuk aku...tp punyer nyer riuh...dh mcm pasar...pg2 ecah dah duk menghangatkn suasana bilik nie yg aku kira leh thn sejuk...si ecah nie mmg kalo bercakap byk sungguh kata2 dia...tp xpe ar jnji dia happy...ari nie prod byk gk line yg x jln...jd senyap sikit...lgpun ari nie diorg bekerja normal seme cuti..BOS2 pun cuti...tp aku musykil cz BOS aku nie x reti nk cuti ke?dah ar thn baru cina lg 2 ari...org lain semangat cuti...dia still nk dtg keje...kl dulu2 pantang...dia ar paling lama cuti n yang paling pelik ari nie dia mmg kena cuti...mesti ada niat nk cover mn2 hari yg dia cuti ari 2...

kiranye isu pg nie byk berkisar ttg
Thn Baru Cina...sampai riuh rendah dalam bilik nie td...mcm2 jk diorg nie...tp plg aku suka ms ecah suh bos aku blk tolong mak dia kemas umah...bos aku leh jwb mak dia ari2 dh kemas umah xpayah nak tunggu raya...mcm2 lg ar...pastu si ecah nie mtk bos aku angpow...yg aku x thn leh plak si ecah bg sampul ang pow nyer....punyer kedekut bos aku 2...dia bg 20sen jk...kedekutkan?tp ikutkan org cina mmg bos aku xbg angpow cz dia lum kawin lg...kl x dpt bg angpow 2 xpe...nie x bg buah limaupun x...mmg sungguh kedekut bos aku nie...tp kl nak tau ecah nie bkn lg dept aku,dia nie dept QA tp kitorg duk dlm 1 bilik...

pastu ecah mtk tye...aku xtau ar tye bg ke x...cz aku tgk dia duk kuar masukkan duit syiling dia...jp nk bs 20sen...jp nk bg 10sen...bl ecah mtk nelson dia jwb dia lum kawin lg...mcm 2 ar bos2 kt dept aku...tp tye 2 bkn...dia bhgian prod...nelson 2 dl janji nk bg aku buah limau n air kotak lg aku keje dl sampai aku dah berenti n masuk semula...dia x bg gk...alasan dia...tunggu sampai cukup 1 kotak br dia bg...maknenyer lama lg 2 cz sekarang br 6 biji...huhuhu...poyo betul...xpe akan ku tuntut nnti...

No comments:

Post a Comment